Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie to uczelnia z długoletnim doświadczeniem w zakresie e-learningu (od 1996 roku). W celu lepszej koordynacji procesu zdalnego nauczania powołany został specjalny Zespół ds. e-learningu, który zajmuje się bieżącym zarządzaniem platformami e-learningowymi uczelni, tworzeniem nowych kursów, aktualizacją materiałów, szkoleniem pracowników i studentów uczelni.
Zespół ds. e-learningu współuczestniczy w wielu projektach realizowanych przez WSIiZ, służąc swoją wiedzą w zakresie edukacji elektronicznej i internetowej.
Oprócz platformy e-WSIiZ, na której znajdują się otwarte zasoby edukacyjne, uczelnia posiada jeszcze komercyjną platformę e-learningową Blackboard [moduły Course Delivery (Zarządzanie kursami), Content Management (Zarządzanie treścią), Outcomes Assessment (Ocena Wyników), Community Engagement (Zarządzanie społecznością)].
Do najważniejszych projektów międzynarodowych realizowanych przez zespół można zaliczyć:
- projekt RELESE (RE-integration into Labour market through Entrepreneurship Skills Enhancement), realizowany w latach 2010-2012. Celem projektu był wzrost przedsiębiorczości wśród wybranych grup społecznych zagrożonych długotrwałym bezrobociem;
- projekt PREDIL (Promoting equality in digital literacy), realizowany w latach 2008-2009, którego celem było stworzenie strategii nauczania z wykorzystaniem informatyki uwzględniającej różnice płciowe na poziomie szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, tak aby skierować kobiety ku karierze zawodowej związanej z informatyką i inżynierią;
- projekt 4 E-TRAINER - Valorisation of the best e-learning practices among teachers and trainers in Europe, realizowany w latach 2007-2008, którego jednym z głównych celów było stworzenie portalu do przechowywania, prezentacji oraz rekomendacji treści e-learningowych, użytecznych w procesach edukacji zdalnej. Portal dostarczył nauczycielom oraz trenerom narzędzi informatycznych wspierających ich działania;
- projekt EIT - E-Learning Module - English Language for IT Specialists, zrealizowany w roku 2008, którego celem było zebranie materiałów anglojęzycznych związanych z tematyką IT, wymiana doświadczeń dotyczących platform do zarządzania kursami DL, rozwój i przeprowadzenie testów stworzonej platformy e-learningowej oraz przygotowanie kursu do nauki języka angielskiego dla studentów informatyki;
- projekt badawczo-wdrożeniowy finansowany ze środków programu Leonardo pt. The application of Multiple Intelligences Theory to Increase the Effectiveness of e-learning, realizowany w latach 2004-2006, koordynowany przez Zespół do spraw e-learningu WSIiZ, którego celem było stworzenie platformy e-learningowej wykorzystującej teorię inteligencji wielorakich Gardnera;
- projekt badawczo-wdrożeniowy finansowany przez Ministerstwo Nauki i Informatyzacji „Ocena jakości edukacji elektronicznej w kontekście funkcjonalnym” realizowany w 2006 roku;
- projekt Framework for e-Learning Contents Evaluation, realizowany w latach 2006-2007, w którym stworzono narzędzia do ewaluacji kursów e-learningowych;
- projekt Joint European Curriculum in Information Technology for Higher Education, realizowany w latach 2007-2009, w którym stworzono program nauczania wraz z materiałami online w zakresie Technologii Informacyjnej.
Do najważniejszych projektów krajowych z zakresu e-learningu należą:
- projekt Ekonomia-e-studia–elastyczność (2005-2007) realizowany w ramach SPO RZL, w ramach którego powstały pełne kursy e-learningowe dla kierunku Ekonomia;
- projekt Uczelnia jutra (lata 2008-2010), w którym powstało ponad 50 kursów e-learningowych oraz udoskonalono procesy nauczania na odległość na uczelni;
- Projekt wewnętrzny wdrożenia platformy Blackboard, WSIiZ Rzeszów.
Pracownicy zespołu brali również udział w realizacji komponentów e-learningowych w projektach realizowanych przez Wyższą Szkołę Europejską im. Ks. Tischnera w Krakowie, między innymi:
- Kompetentnie ku przyszłości (2009-2010);
- Absolwent – wiedza i profesjonalizm (2010-2012);
- WeLearning – Platforma kształcenia społecznościowego (2012-2014).